Dotyk, który koi – masaż na ból głowy

Dotyk, który koi – masaż na ból głowy

Przyczyn bólu głowy może być wiele: stres, zmęczenie, a także długotrwała praca przy komputerze lub spanie w niewygodnej pozycji. Czasami na ból głowy wpływa również zmieniające się ciśnienie atmosferyczne. Zanim sięgniesz po środki przeciwbólowe, wypróbuj masaż na ból głowy. Jego zaletą jest to, że możesz go wykonać szybko i poczuć wyraźną ulgę.

Ból głowy – masaż. Od czego zacząć?

Kiedy boli nas głowa rzadko myślimy o masażu. Zazwyczaj od razu sięgamy po tabletki przeciwbólowe, które – niestety – zażywamy coraz częściej i w zwiększonych ilościach. Dlatego, kiedy boli głowa, pierwszym skojarzeniem powinno być: „ból głowy – masaż”. Warto wykształcić nawyk szukania naturalnych i nieinwazyjnych rozwiązań. Czasami niewiele potrzeba, aby wyeliminować ból.

Jak wykonać masaż na ból głowy?

Masaż na ból głowy nie jest skomplikowany. Jednak zanim go wykonasz, zlokalizuj miejsce, w którym odczuwasz dolegliwości bólowe. Mogą być one związane choćby z chorymi zatokami. Warto wiedzieć, że ból głowy może być pierwotny i wtórny. Pierwszy z nich – jak np. napięciowy ból głowy – nie jest związany z żadną chorobą. Może być spowodowany zmęczeniem, stresem, a u kobiet także zmianami hormonalnymi. Natomiast ból wtórny pojawia się w wyniku konkretnych dolegliwości i chorób (np. infekcji, zwyrodnień kręgosłupa, nadciśnienia).

1. Masaż skroni na ból głowy

Często, kiedy boli nas głowa, instynktownie masujemy skronie. Jest to bowiem jedna z najpowszechniejszych form masażu. Wystarczy rozluźnić barki i łokcie, a następnie środkowymi placami dotknąć skroni. Masaż wykonaj małymi i delikatnymi okrężnymi ruchami. Możesz również delikatnie naciskać skronie przez około 5 sekund i zwolnić ucisk. Czynność powtórz około 10 razy. Masaż skroni na ból głowy może okazać się niezawodny, gdy jesteś w pracy lub szkole i musisz szybko wrócić do wykonywanych zajęć i czynności.

2. Napięciowy ból głowy – masaż, który rozluźnia

Napięciowy ból głowy występuje bardzo często. Charakteryzuje się rozlanym, tępym, uciskowym bólem. Dodatkowo zazwyczaj zlokalizowanym obustronnie. Nie jest to silny ból, lecz może występować nawet kilka razy w miesiącu. Dlatego znów warto zmienić swoje przyzwyczajanie i pamiętać, że kiedy pojawi napięciowy ból głowy – masaż będzie doskonałym rozwiązaniem. A jak go wykonać?

  1. Koniuszkami palców delikatnie uciskaj czoło ruchami kolistymi. Czynność powtórz kilkanaście razy.
  2. Następnie skieruj się w stronę skroni. Ruchami kolistymi masuj nos, a później żuchwę.
  3. Przejdź do następnego etapu masażu. Rękoma obejmij twarz i przesuwaj je w górę (musisz dojść do środka czoła).
  4. Palcem wskazującym i kciukiem pocieraj łuki brwiowe.

Do wykonywania masażu możesz użyć popularnych olejków o działaniu przeciwbólowym (np. goździkowy) lub z dodatkiem mentolu (znajdziesz go np. w płynie do masażu Alpa Francówka Leśna). Jeżeli napięciowy ból głowy nie ustępuje lub niepokoi Cię jego częstotliwość, udaj się do neurologa. Doraźnie możesz złagodzić ból popularnymi plastrami hydrożelowymi zawierającymi mentol (np. Apap Ice).

3. Masaż przy bólu od zatok

Skieruj się w stronę punktu miedzy brwiami. Masuj, a zarazem delikatnie uciskaj. Masaż ten złagodzi pulsujący ból, który najczęściej towarzyszy chorym zatokom.

Kojąca moc masażu

Odpowiednio wykonany masaż na ból głowy szybko przyniesie ulgę. Dodatkowo sprawi, że poczujesz się zrelaksowany i odprężony. Możesz wykonywać go również u dzieci, gdy obawiasz się podawania im środków przeciwbólowych. Na bóle głowy nie trzeba od razu zażywać tabletek. Zacznij od innych form radzenia sobie z dolegliwościami.