Wyjątkowy czas w miesiącu. Domowe sposoby na bóle menstruacyjne

Wyjątkowy czas w miesiącu. Domowe sposoby na bóle menstruacyjne

Cieszysz się dobrym zdrowiem, ale co miesiąc przez kilka dni walczysz z naprawdę silnym bólem?  Problemy związane z miesiączką utrudniają Ci codzienną aktywność? Poznaj domowe sposoby na bóle menstruacyjne. Dowiedz się, co łagodzi dolegliwości i przynosi ulgę w cierpieniu.

Skąd się biorą bóle menstruacyjne?

Zazwyczaj przyczyną bólu menstruacyjnego jest skurcz macicy powodujący utrudnienia w przepływie krwi. Im taki skurcz jest większy, tym bardziej dotkliwy ból odczuwasz. Zdarza się nawet, że doznaniom bólowym towarzyszą uczucie mdłości i gorączka, a nawet wymioty lub biegunka. Warto wtedy zastosować środki, które przynoszą ulgę.

Jak zapobiegać powstawaniu bólu

Istnieje wiele czynników, które mogą zwiększać kobiece dolegliwości. Warto o nich pamiętać, by nie skazywać się na dodatkowe, niepotrzebne problemy. Spożywanie zbyt dużej ilości produktów z mąki białej i cukru czy żywności przetworzonej sprawia, że jesteś bardziej podatna na ból. Podobnie wpływają na Ciebie picie dużej ilości wody gazowanej, unikanie ciepłych posiłków i nieregularny, stresujący tryb życia. Wszystkie te okoliczności sprawiają, że w organizmie wzrasta poziom prostalglandyny F2Alpha. To właśnie ten hormon odpowiada za bóle menstruacyjne.

Staraj się też nie spożywać czekolady, żółtego sera, orzechów, cytrusów i czerwonego wina, jeśli spodziewasz się napadu migreny.

Na 2-3 dni przed spodziewaną menstruacją spróbuj dodatkowo unikać forsowania swojego ciała i zbyt dużego wysiłku fizycznego, gdyż Twoja macica w czasie wzmożonej aktywności staje się znacznie bardziej wrażliwa na rozmaite bodźce.

Jak złagodzić bóle menstruacyjne?

Odczuwasz bóle miesiączkowe wręcz nie do wytrzymania? Zanim sięgniesz po tabletkę przeciwbólową, wypróbuj domowe sposoby na bóle menstruacyjne. Są bezpieczniejsze dla Twojego organizmu niż tabletki na bóle menstruacyjne, a przynoszą nie mniejszą od nich ulgę.

Jako pierwszą z metod zastosuj ciepłe okłady na brzuch. Wyższa temperatura kompresu rozszerza napięte naczynia krwionośne i działa kojąco na obolałe podbrzusze. Zanurz ręcznik w ciepłej wodzie albo po prostu użyj termoforu. Nie stosuj jednak zbyt gorących okładów, gdyż mogą one zwiększyć krwawienie.

W miesiączce z pomocą przychodzą Ci też zioła na bóle menstruacyjne. Napar z rumianku czy mięty pieprzowej działa podobnie jak ciepły kompres i zmniejsza skurcze.

Po wypiciu wywaru z ziół rozsiądź się wygodnie na krześle lub łóżku. Następnie delikatnie masuj brzuch w bolącym miejscu powolnymi, kolistymi ruchami albo leciutko go ugniataj. Jeśli masz pod ręką olejek imbirowy lub rumiankowy, przed masażem wetrzyj jego niewielką ilość w ręce. Taka substancja działa rozgrzewająco i tym samym wzmaga efekty Twoich działań.

Mniejsze dolegliwości spróbuj zwalczyć za pomocą jogi, stretchingu albo marszu. Umiarkowana aktywność fizyczna dotlenia organizm i łagodzi bóle menstruacyjne.

Ostre bóle menstruacyjne – prawdziwe utrapienie kobiety

Jeśli ból staje się naprawdę silny, dobrym pomysłem jest użycie tabletki o działaniu rozkurczającym lub delikatnego środka przeciwbólowego. Delikatnego dla Twojego żołądka oczywiście, gdyż jak wiadomo, każdy lek może powodować skutki uboczne.

Gdy nic nie pomaga na Twoje bóle menstruacyjne, zgłoś się do najbliższej przychodni, gdzie otrzymasz zastrzyk przeciwbólowy.

Pamiętaj, że bolesne miesiączki nie są czymś normalnym. Często świadczą o poważnych chorobach, takich jak endometrioza czy zespół policystycznych jajników (PCOS). Dlatego uważnie słuchaj swojego ciała i nie daj sobie wmówić, że miesiączka musi boleć.